Βιομηχανία της Ελλάδας χτυπάει κόκκινο σε πιθανές κυβερνοεπιθέσεις.
Δεν είναι κρυφό ότι η βαρια βιομηχανία της χώρας είναι ο τουρισμός καθώς πολύ μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων στηρίζεται και εργάζεται σε αυτόν τον κλάδο. Στα πλαίσια αυτού εγείρεται το εξής ερώτημα: Πώς φροντίζουμε και τι ενέργειες γίνονται για την προστασία του κλάδου σε ψηφιακό επίπεδο; Η μερίδα του λέοντος ως προς την θωράκιση της τουριστικής βιομηχανίας ανήκει σε ενέργειες που εκτείνονται σε κρατικό επίπεδο. Αξίζει όμως να σταθούμε και στους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προστατευθούν επιχειρήσεις του κλάδου καθώς και όλοι εμείς σε ατομικό επίπεδο.
Όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενα άρθρα η απάντηση στις κυβερνοεπιθέσεις ξεκινά με το χτίσιμο του cyber awareness στην χώρα μας, δηλαδή με το να αντιλαμβάνεται κανείς τους κινδύνους ώστε να προστατευθεί από αυτούς. Σημαντικό σκέλος αποτελεί επίσης η κατανόηση ως προς τον αντίκτυπο που έχει μία κυβερνοεπίθεση. Υπάρχει η εσφαλμένη εντύπωση πως μία κυβερνοεπίθεση σε μία επιχείρηση ή ένα κενό ασφαλείας σε μία πλατφόρμα κρατήσεων δεν θα επηρεάσει κανέναν άλλο.
“Οφείλουμε να κατανοήσουμε πως πρόκειται για αλυσίδα γεγονότων, συνεπώς δεν ισχύει η αίσθηση πως η επίθεση στο σημείο Α δεν θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο σημείο Ω.”
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του σοκ που υπέστησαν τα μεγαλύτερα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Ελλάδας όταν αναγκάστηκαν να ακυρώσουν χιλιάδες πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες λόγω κενού ασφαλείας σε ταξιδιωτική πλατφόρμα.
Η κλιμάκωση των κινδύνων κυβερνοασφάλειας στον ελληνικό τουρισμό
Ο ελληνικός τουριστικός κλάδος, ακολουθεί τη ραγδαία ψηφιοποίηση και τη διαδικτυακή συνδεσιμότητα των υπηρεσιών στα πλαίσια του ψηφιακού μετασχηματισμού. Αποτέλεσμα αυτού είναι να αντιμετωπίζει ένα κλιμακούμενο κύμα κινδύνων κυβερνοασφάλειας. Ιδιαίτερα διαδεδομένες είναι οι επιθέσεις phishing, πρόκειται για παραπλανητικά μηνύματα που φαίνονται νόμιμα και παρασύρουν τα θύματα να αποκαλύψουν προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες. Στην περίπτωση του τουριστικού κλάδου θα μπορούσαν να είναι ψεύτικες ταξιδιωτικές προσφορές ή επιβεβαιώσεις κρατήσεων.
Η διασυνδεσιμότητα των ταξιδιωτικών συστημάτων κρύβει επίσης πολλούς κινδύνους. Από τις διαδικτυακές πλατφόρμες κρατήσεων έως τις εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα για την πρόσβαση σε εισιτήρια και ταξιδιωτικά δρομολόγια, οι ταξιδιώτες βασίζονται όλο και περισσότερο σε ψηφιακές λύσεις. Ωστόσο, αυτό τους εκθέτει σε κλοπή ταυτότητας, παραβιάσεις δεδομένων και πιθανές επιθέσεις ransomware.
Τα YubiKeys στον ελληνικό τουριστικό κλάδο
Τα YubiKeys μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην προστασία του τουριστικού τομέα από αυτούς τους κλιμακούμενους κινδύνους. Αξιοποιώντας τα YubiKeys, οι ιδιώτες μπορούν να διασφαλίσουν τους προσωπικούς τους λογαριασμούς και τις ευαίσθητες πληροφορίες τους κατά την κράτηση πτήσεων, την πρόσβαση σε κρατήσεις ξενοδοχείων και γενικότερα την ψηφιακή διαχείριση των διακοπών τους. Το YubiKey διασφαλίζει ότι μόνο εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους, ακόμη και αν οι κωδικοί πρόσβασης έχουν παραβιαστεί.
Για τις ταξιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, η εφαρμογή των YubiKeys ως μέρος των πρωτοκόλλων ασφαλείας τους ενισχύει την άμυνα τους έναντι των απειλών στον κυβερνοχώρο. Με την ενσωμάτωση αυτών των συσκευών στα συστήματα ελέγχου ταυτότητας, οι εταιρείες μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης, κλοπής ταυτότητας και παραβίασης δεδομένων. Τα YubiKeys ενσωματώνονται απρόσκοπτα στην υπάρχουσα υποδομή ασφαλείας, παρέχοντας μια φιλική προς το χρήστη και επεκτάσιμη λύση κατάλληλη για οργανισμούς όλων των μεγεθών της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.